• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
dinsdag 22 oktober 2019
poetsenhulp 
Precies 2 jaar geleden werd er door RTV een filmpje gemaakt over de komst van een nieuwe dienstencheque onderneming naar Poppel.
Daarbij werd aangetekend dat wij dachten een gat in de markt te hebben gevonden. 
 
Nu 2 jaar later is gebleken dat we het gelukkig bij het rechte eind hadden. Inmiddels nemen ca. 30 poetshulpen, bij een veelvoud van klanten, wekelijks de zorg voor het huishoudelijke werk uit handen.
 

Poetshulp aan netto € 6.30/ uur.

“Ondanks de veranderde voorwaarden, is het nog steeds erg aantrekkelijk om voor netto € 6,30 per uur iemand voor het poetsen in dienst te nemen. De wetenschap dat je er zelf geen omkijken naar hebt en toch telkens thuiskomt in een aangenaam geurend huis, dat van boven tot onder blinkt, is natuurlijk erg prettig.”
Toen wij aan Poetshulp & Werk begonnen was ons doel om de expertise van Veerle, die altijd in de sector heeft gewerkt, te gaan gebruiken om dit gat in de markt te vullen en wellicht een centje bij te gaan verdienen. Maar het enthousiasme dat wij samen ontwikkelden heeft dit doel inmiddels aardig opgerekt. Toen wij, nog maar kort geleden, de 25e werkneemster in dienst namen, realiseerden we ons dat we daarmee 1 van de grotere werkgevers in de gemeente waren geworden. En, aangezien het gesubsidieerde systeem van dienstencheques toch eerst en vooral een werkgelegenheidsproject is,  kunnen we wel stellen dat dit systeem dus ook hier succesvol is.
 

Lokale werknemers.

De meeste van onze werknemers komen uit onze eigen gemeente. Enkel voor klanten buiten de gemeente (Bijv. (Oud)-Turnhout, Arendonk, etc), hebben we ook werknemers van buiten Ravels. Dit om reistijd zo veel mogelijk te beperken. Vrijwel wekelijks nemen we nog nieuw personeel en nieuwe klanten aan. We hebben nu zelfs onze eerste mannelijke poetshulp in dienst.
We proberen bij het aannemen van nieuwe medewerkers steeds onze kwaliteitsnormen te garanderen. Wij vinden het vooral belangrijk dat ze ervaring hebben met poetswerk en zich bewezen hebben als goede schoonmakers. Verder moeten zij betrouwbaar overkomen, waarbij ons motto is; “Bij twijfel niet inhalen”.  Een uitgebreid intake-gesprek en een praktische proef zijn onderdeel van de selectieprocedure.
 

Korte communicatielijn.

Naar onze klanten proberen wij ons te onderscheiden door korte communicatielijnen en flexibiliteit. “Wij nemen de telefoon ook buiten kantooruren op en hebben voor al onze klanten een vast aanspreekpunt. Ons enthousiasme vloeit voort uit de prettige persoonlijke contacten die we met bijna al onze klanten hebben. Als er iets aan short willen we écht dat er geen drempel is om dit te melden en lossen wij dat zo snel en zo goed mogelijk op. Wij beseffen terdege dat we met onze dienstverlening ver binnen de persoonlijke levenssfeer van onze klanten optreden.”
Verdere uitbreiding staat nu nog steeds op het verlanglijstje, maar daaraan zijn wel grenzen verbonden. Wij willen niet inleveren op het gebied van kwaliteit. We willen enkel uitbreiden met goed personeel en behoud van ons niveau. We willen voorkomen dat bureaucratie en automatisme naar binnensluipen.
Schroom niet om ons te bellen als u vragen heeft. Vanzelfsprekend staan wij voor u klaar.
www.poetshulpenwerk.be -  0473-29 19 80