Varia
- Details
- Geschreven door: RAWEPO
- Categorie: Cultuur varia
- Hits: 1977

Aan Weelde-Statie was het gisteren al gezellig druk op de jaarlijkse kerstmarkt.
Traditioneel komt dan bijna iedereen van "de Statie" langs om eens gezellig bij te babbelen en een borrel te drinken met de buren, vrienden en kennissen.
- Details
- Geschreven door: RAWEPO
- Categorie: Cultuur varia
- Hits: 1824

De Belgen recycleerden vorig jaar meer dan 9 miljoen lampen en armaturen.
Merci! Nu is het aan Recupel om iets terug te doen: ze gaan de mooiste hoekjes van het land verlichten met goed geplaatste spots.
- Details
- Geschreven door: RAWEPO
- Categorie: Cultuur varia
- Hits: 2671

11.11.11, het is en blijft een beklijvende herdenking voor de mensen die begaan zijn met de geschiedenis, een geschiedenis die nog niet eens zo ver achter ons ligt en waar we nog bijna dagelijks aan herinnerd worden.
Daarom blijft het belangrijk om de Elf November herdenking niet zomaar als een fait divers te beschouwen. Onze ouders en grootouders hebben nog levendige herinneringen aan deze tijden.
- Details
- Geschreven door: Patrickdr
- Categorie: Cultuur varia
- Hits: 3315
Op 11 november, de elfde van de elfde, om precies 11:11 uur, begint het carnavalsseizoen.… En traditiegetrouw worden dan ook in Weelde de Prins Carnaval, zijn Hofdames en de Raad van Elf verkozen. Uittredend Prins Simon viste als eerste de naam van Thijn Lugters uit de pot, het zal dan ook Thijn den 1ste zijn die over ons Snutentrekkersdorp zal regeren tijdens het Kindercarnaval van 2020.
- Ontmoetingsdag Helleense Gemeenschap 2019 en .... een nieuwe start.
- ? Waar is de tijd van de echte parochiefeesten…. Anno 1981….
- ? Iedereen beroemd in Ravels bij Louis De Bont
- ? Vanaf vandaag loopt TORPEDO in alle zalen, ook in Turnhout.
- ?? TORPEDO eindelijk in première gegaan voor uitgelezen, geoefend publiek.
- Michel Wuyts komt met pakkende verhalen en warme liedjes
- "BOOMZAGERY" trekt belangstellenden op Open Monumentendag.
- Oproep oude foto’s Ravels.... kijk eens op zolder bij oma....

