• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
dinsdag 15 oktober 2019

BadkamerbrandMaandagmiddag om kwart over twee werd de brandweer Ravels opgeroepen voor een woningbrand in de Dokter A. Van Baelenstraat te Weelde. Het betrof een badkamer waarin een brand was ontstaan nabij een elektrisch vuur. De brandweer is het gebouw binnengedrongen onder bescherming van ademlucht en een hogedrukstraal.  Een alleen wonende vrouw die net een nachtdienst achter de rug had en nog sliep werd tijdig gewekt door het brandalarm  dat was afgegaan door de rookontwikkeling in de badkamer.

 De electrische badverwarmer was te dicht bij een wasmand geplaatst zodat deze was gaan smeulen en daardoor het alarm had geactiveerd. 

 Nadat de nodige voorzieningen waren getroffen heeft de brandweer de overdrukventilator ingezet om de rookgassen uit de woning te blazen om de schade zoveel mogelijk  te beperken. Na een klein half uurtje was alles onder controle en mochten de manschappen terug naar de kazerne keren. De vrouw kwam er met de schrik vanaf dank zij haar alarm.

Meer foto's op www.brandweerravels.be