Gemeenteberichten
- Details
- Geschreven door: RAWEPO
- Categorie: Gemeenteberichten
- Hits: 3336
Vanavond vieren we weer oudjaar, traditioneel gaat dit gepaard met het afsteken van vuurwerk.
De gemeente vraagt echter met aandrang, voor zowel mens als dier, om er rekening mee te houden enkel vuurwerk af te steken in de nacht van oud op nieuw en dit van 23.30 uur tot 02.00 uur.
Wanneer men zich niet aan de toegelaten uren houdt, gaat men in overtreding en kan er een sanctie volgen. Maak er een mooie jaarwisseling van, maar vooral hou het veilig! De gemeente Ravels wenst jullie een schitterend 2014!
Ook van RAWEPO wensen we iedereen alvast een goede jaarwisseling, hou het veilig en zet het nieuwe jaar in met een voornemen dat je dit keer wel kan vasthouden
- Details
- Geschreven door: RAWEPO
- Categorie: Gemeenteberichten
- Hits: 3713
Verslag vergadering van 27 november 2013 van het dagelijks bestuur van de gemeentelijke cultuurraad.
Afvalinzameling door verenigingen
Het college van burgemeester en schepenen heeft besloten dat verenigingen geen afvalinzamelingen mogen organiseren omdat decretaal is vastgelegd dat je geregistreerd moet zijn als afvalstoffenverzamelaar. Het college zoekt wel nog naar een mogelijkheid om de verenigingen de kans te geven een deel van de gederfde inkomsten goed te maken.
- Details
- Geschreven door: RAWEPO
- Categorie: Gemeenteberichten
- Hits: 3612
De gemeente Ravels organiseert opnieuw “Verloren Maandag” op woensdag 15 januari 2014 in het gemeenschapscentrum De Wouwer, Kloosterstraat 4, 2380 Ravels. Schrijf je in voor een gezellig samenzijn waarbij je voor slechts 2,00 EUR per persoon kan genieten van een appelbol en een worstenbrood (koffie, thee, water en (choco)melk zijn inbegrepen). Inschrijfformulier na de Lees Meer link
- Details
- Geschreven door: RAWEPO
- Categorie: Gemeenteberichten
- Hits: 3932
Op de website van de gemeente: www.ravels.be konden we lezen dat het gemeentepersoneel vanaf komende maandag de bloemen zal verwijderen op de begraafplaatsen. Na Allerheiligen blijven vele verwelkte bloemen in hun potten staan rotten omdat de graven niet meer worden bezocht. Daarom zal de technische dienst deze taak op zich nemen en deze verwijderen zodat de begraafplaatsen hun verzorgde karakter kunnen blijven behouden. Indien u de potten zelf wenst op te halen dient u dit voor 2 december te doen.
- Politie kondigt zelf snelheidscontroles aan
- Komt er een denkplatform voor onze lokale ondernemers?
- Ook administratie van technische dienst op nieuwe locatie
- Prijswinnaar van Open Bedrijvendag 2013 bekend
- Interessante workshops tijdens herfstvakantie
- Nu zaterdag grootse familiedag in ons dorp
- Dagorde Gemeenteraad 2 september.
- De gemeentelijke jeugdraad zoekt geëngageerde jongeren!

