RAVELS - Niettegenstaande de druilregen kwamen toch nog 18 personen kapotte spullen aandragen, deze keer in De Chalet te Ravels.
Zelfs voor openingsuur 14 u was technieker Patrick reeds bezig met… een stoomstrijkijzer ! Want het moet gezegd… die waren flink vertegenwoordigd voor herstelling, even zozeer de stofzuigers. Hoe zou dat toch komen?
Het achteroverleun-mechanisme van een relaxzetel kon niet worden hersteld ter plaatse – via Internet onderdeel besteld. Een platenspeler – zeg maar ne pick-up – gaf opnieuw “muzikaal” geluid, Johnny flink content ! Kwamen ook op de hersteltafel: boormachine, hogedrukreiniger, staande lamp, koffiezetter, waterkoker, een CD-speler waarvan de lader blokkeerde. De boormachine vergde veel technische kennis tot zelfs raadpleging handleiding via Internet. Een kruimeldief kon niet worden hersteld… ook dat is soms het lot bij Repair Café.
De gelegenheidsnaaister had geen aanbod textielherstel, evenals het Weggeefkraam weinig belangstelling kende.
De Digidak vrijwilliger kreeg anderzijds weerom een 4-tal smartphones aangeboden: de schermtijd gewijzigd/verlengd. Waarom zetten fabrikanten die toch steeds op 30 seconden? Ambetant hè. Nieuwe tablet met mailprogramma Edison kon niet worden aangepast naar de Nederlandse taal omdat die niet in het talenpakket van Edison aanwezig is, en spijtig ook niet kon toegevoegd worden.
‘s Avonds van de Repair Café-dag kreeg de schrijver van dit artikel nog een leuk telefoontje: de herstelde klok was thuis opgehangen en ze bleef “lopen” – een familiestuk met emotionele waarde !!
16 vrijwilligers kregen bij vertrek een verdiend bloemplantje mee als bedankje ! Terecht.
Nog 2 Repair Café afspraken dit jaar: 20 sept. & 29 nov. telkens in zaal De Brouwerij te Weelde 14 – 17 u.