telenet problemen

WEELDE – De voorbije weken kregen we bij Rawepo meldingen van inwoners uit Weelde die kampen met aanhoudende problemen bij hun Telenet-verbinding.

Vooral de televisieverbinding laat het geregeld afweten, net op de momenten dat veel mensen thuis willen ontspannen.

😕 Tv uit net tijdens het avondnieuws.

Een verontruste lezer uit Weelde trok gisteren nog eens aan de alarmbel: “Al weken valt onze tv meerdere keren per dag uit. In de namiddag, als de ouderen hun programma’s willen zien, is het vaak prijs. En ’s avonds, wanneer iedereen thuiskomt, is het soms helemaal om gek van te worden.”

De storing lijkt zich niet te beperken tot één straat of wijk. Ook in andere delen van Weelde kregen buren en kennissen te maken met gelijkaardige klachten. De storingen duren meestal enkele minuten maar kunnen ook langer aanslepen en keren regelmatig terug — wat het extra frustrerend maakt.

📞 Klanten zoeken hulp, maar vinden geen gehoor.

Veel inwoners weten niet goed waar ze met hun probleem terechtkunnen. Wie toch contact opneemt met de Telenet-helpdesk, krijgt vaak dezelfde standaardinstructies:

  1. Controleer de kabels.
  2. Herstart de decoder.
  3. Bekijk de Telenet-app of website om te zien of er een algemene storing is.

Pas als al die stappen niets opleveren, kun je opnieuw bellen — maar dat is niet altijd even eenvoudig. Verschillende inwoners klagen dat ze lang moeten wachten of dat het probleem uiteindelijk niet opgelost raakt.

📶 Slechte ontvangst in de regio.

De problemen met Telenet lijken niet op zichzelf te staan. Ook de mobiele telefonie in de gemeente Ravels, en vooral in Weelde, laat nog steeds te wensen over. Wie met een Nederlands gsm-abonnement de grens oversteekt, blijft hier vaak nog urenlang verbonden met een Nederlandse zendmast. Dat maakt het bellen naar de Telenet-helpdesk er niet makkelijker op.

📢 Rawepo volgt het verder op.

We willen graag peilen hoe wijdverspreid de storingen werkelijk zijn. Heb jij ook problemen met Telenet in Weelde, Ravels of Poppel? Laat het ons weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of nog gemakkelijker via onze Facebookpagina. Zo kunnen we samen nagaan hoe groot de hinder in onze gemeente echt is. Natuurlijk is het ook raadzaam om elke storing te melden via het platform : https://allestoringen.be/storing/telenet/

Constateer je een storing, klik dan even op de link hierboven ….Klik aan welke storing je hebt (Internet/Algemene storing/TV of maak een keuze uit “Iets anders”) Op die manier komt er misschien meer aandacht voor het probleem bij Telenet.  

🗓️ Blijf het volgen op Rawepo.be – zodra Telenet reageert of er structurele oplossingen aangekondigd worden, brengen we jullie uiteraard op de hoogte.

#Rawepo #Weelde #Telenet #Storing #Ravels #Poppel #LokaalNieuws

Contactgegevens

Verantwoordelijk uitgever:

André Jansens
Korte Wijkstraat 1, 2381 WEELDE

Mail adres: info@rawepo.be
Telefoon: +32 (014) 657298
Mobiel: +32 (0) 475 97 94 13     

ADMIN

Gebruiksvoorwaarden

logo rawepo

GEBRUIKSVOORWAARDEN

Uw eerste stop voor
het regionale nieuws.

Altijd klaar voor de inwoners van Ravels.

Adverteren op Rawepo.

Adverteren op RAWEPO helpt echt wel,
met dagelijks duizenden surfers
bereik je iedereen in de regio.

online adverteren